søndag den 16. marts 2008

Sammenhængskraften mellem danskerne

Jeg har skrevet meget om skat og fordelingspolitik på det sidste, især med udgangspunkt i lokale begivenheder i Helsingør, men det er vigtigt for mig at slå fast, at selvom skat er vigtigt, er det ikke min eneste konservative mærkesag.

Danmark, fædrelandet, sammenhængskraften mellem danskerne ligger i virkeligheden mit konservative hjerte allernærmest. At være konservativ handler for mig nemlig mindre om økonomi end om historie og kultur - en væsentlig forskel på V og K.

Derfor er jeg stolt af, at vores Konservative kulturminister gav Folkeskolen en historiekanon. Netop nu, hvor globaliseringen stiller Danmark over for hidtil ukendte udfordringer, har det aldrig været vigtigere at genfortælle for vores unge historien om danskerne.

Som den borgerlige tænketank CEPOS har formuleret det: "...at kende historien er vigtigt, hvis man vil forme fremtiden".

Så jo, jeg tør godt sige det højt og klart: ”Gud, Konge og Fædreland!” For jeg tror faktisk de fleste danskere inderst inde deler vores Konservative kærlighed til alle tre.

Ingen kommentarer: