torsdag den 18. december 2008

Jeg vil tale borgernes sag

Helsingør i dag er ikke det Helsingør, jeg voksede op i gennem 70erne og 80erne. Heldigvis.

Det Helsingør årgang 2008, som mine tre børn vokser op i er nemlig et bedre Helsingør. Et Helsingør med orden i økonomien.

Et Helsingør med overskud. Men Helsingør kan og Helsingør skal blive endnu bedre.

Én ting, jeg har hørt mere end én gang, kan gøres bedre, er forvaltningernes service overfor borgerne. Jeg har en blog, der hedder Borgeren ( borgeren. blogspot.

com). Det er ikke tilfældigt, for som borgerlig helt ind i hjertet står jeg langt hellere på borgernes side end på systemets.

Det gælder også den kommunale administration. Jeg tilhører en ny generation af konservative helsingoranere med dybe rødder i lokalsamfundet.

Bliver jeg valgt, vil jeg være borgernes vagthund, som giver hals, når systemet træder ved siden af, når kommunen blander sig i for meget - eller gør for lidt. Så klik ind på bloggen og fortæl mig, hvor du synes, kommunens administration skal oppe sig. Hvor mener du der er brug for at tale borgernes sag overfor forvaltningerne?

Ingen kommentarer: